Десница короля | Энциклопедия Песни Льда и Пламени
Десница
Король
Годы правления
Примечания
Орис Баратеон
Эйгон I Таргариен
1 — 7
Незаконнорождённый единокровный брат короля, основатель дома Баратеонов. Пост десницы был создан специально для Ориса. В неудачном походе в Дорн Орис попал в плен и лишился правой руки.
Эдмин Талли
7 — 9
Первый лорд Речных земель из дома Талли. Ушёл с поста по собственному желанию.
Алтон Селтигар
9 — 17
Достойно служил десницей вплоть до своей кончины по естественным причинам.
Осмунд Стронг
17 — 34
Руководил строительством Красного замка и сражался с пиратами на Ступенях
Алин Стокворт
34 — 37
Участвовал в постройке Красного замка. Погиб в бою с Харреном Красным.
Эйнис Таргариен
37
Мейгор Таргариен
37 — 39
Был отстранён от должности и сослан в Пентос за брак с Алис Харровей. В дальнейшем сам занял трон, остался в истории как Мейгор Жестокий. При нём был построен Красный замок.
септон Мармизон
39 — 41
Известный святой и чудотворец. Несмотря на это, в качестве десницы заслужил народную ненависть. Был отлучён от церкви за проведение церемонии бракосочетания детей Эйниса, Рейны и Эйгона. Убит Нищими Братьями.
лорд Лукас Харроуэй
Мейгор Таргариен
43 — 44
Обвинён королем в измене и убит вместе со всеми родственниками.
лорд Эдвелл Селтигар
44 — 48
Подробности правления неизвестны
лорд Рогар Баратеон
Джейхейрис I Таргариен
48 — 50
После смерти Мейгора получил звание десницы и Защитника Державы до совершеннолетия юного короля.
лорд Деймон Веларион
50 — 54
Брат королевы Алиссы, назначен ею десницей после лорда Рогара.
лорд Майлс Смоллвуд
54 — 57
Славился мужеством, но оказался никудышным десницей.
септон Барт
57 — 98
Один из самых успешных десниц, учёный муж, автор многих книг.
сир Райам Редвин
98 — 99
Знаменитый рыцарь Королевской гвардии, оказался никудышным десницей.
Бейлон Таргариен
99 — 101
Второй сын Джейхейриса Миротворца, был десницей после неудачи на этом посту сира Райама и соответственно до своей внезапной смерти.
сир Отто Хайтауэр
101 — 103
Визерис I Таргариен
103 — 109
Был смещён с поста за попытки уговорить короля сменить наследника престола.
лорд Лионель Стронг
109 — 120
Умер в пожаре в Харренхолле.
сир Отто Хайтауэр
120 — 129
Тесть Визериса и дед Эйгона, отец королевы Алисенты, десница трёх королей. Стал десницей после смерти принца Бейлона Таргариена. Был одним из инициаторов Танца драконов. Он славился своей учёностью, но в годы гражданской войны король Эйгон посчитал, что он слишком стар и медлителен. Был обезглавлен по приказу королевы Рейниры за государственную измену после взятия Королевской Гавани.
Эйгон II Таргариен
сир Кристон Коль
129 — 130
Лорд-командующий Королевской гвардией при королях Визерисе I и Эйгоне II, известный также под прозвищем Делатель Королей, так как именно он короновал Эйгона II и инициировал гражданскую войну — Танец драконов. Пал в Битве у каменистой гряды.
лорд Криган Старк
Эйгон III Таргариен
131
Занимал пост только один день, после чего сложил с себя полномочия десницы. Его недолгое правление было посвящено суду над отравителями Эйгона II, большинство подсудимых предпочли ссылку в Ночной Дозор.
сир Тайленд Ланнистер
131 — 133
Брат лорда Утёса Кастерли и член Малого совета при Визерисе I и Эйгоне II. Был назначен десницей, будучи слепым, изуродованным и кастрированным после пыток, которые прошёл во время плена у Рейниры Таргариен. Прослужил на этом посту до своей смерти во время Зимней лихорадки в 133 году.
лорд Анвин Пик
133 — 134
Был регентом короля, а после смерти Тайленда Ланнистера занял пост десницы. Потерпев неудачу в стремлении видать за короля свою дочь, добровольно ушёл с поста.
лорд Таддеус Рован
134 — 135
Стал десницей после отставки лорда Анвина.
сир Марстон Уотерс
135
мейстер Манкан
135 — 136
лорд Торрхен Мандерли
136
Был отправлен в отставку, как все регенты, после совершеннолетия короля Эйгона.
Принц Визерис Таргариен
? — 157
Брат короля, ставший в последние годы его правления десницей.
Дейрон I Таргариен
157 — 161
Был десницей при обоих своих племянниках — Дейроне Юном Драконе и Бейлоре Благословенном; последнего, по слухам, отравил. Сам царствовал год (171-172) под именем Визерис II Таргариен.
Бейлор Таргариен
161 — 171
лорд Бракен
Эйгон IV Таргариен
172 — ?
лорд Баттервелл
?
дед Амброза Баттервелла.
лорд Лукас Лотстон
178 — ?
лорд Джон Хайтауэр
?
Амброз Баттервелл
Дейрон II Таргариен
? — 196
Крайне плохо справлялся со своей должностью; вероятно, был тайным сторонником Деймона Блэкфайра. Пятнадцать лет спустя стал одним из организаторов второго восстания Блэкфайра. Вероятно, именно о нём мейстер Пилос говорил, что лорд Баттервелл славился умом, но как десница потерпел крах.
лорд Хейфорд
196
Был назначен десницей перед битвой на Краснотравном Поле. Погиб в этой битве.
принц Бейлор Таргариен
196 — 208
Старший сын и наследник короля. Погиб на Эшфордском турнире, сражаясь на Суде Семерых.
принц Валарр Таргариен
208 — 209
Занял пост после смерти отца. Умер вместе с королём во время Великого Весеннего Поветрия.
Бринден Риверс
Эйрис I Таргариен
209 — 221
Незаконнорождённый единокровный брат Дейрона II, фактический правитель страны при затворнике Эйрисе I. Мейкар Таргариен, придя к власти, несмотря на свою неприязнь к лорду Риверсу, оставил его на всех занимаемых постах. Лишь при Эйгоне V Таргариене Бринден Риверс был снят с должности и приговорён к смерти, заменённой ссылкой в Ночной Дозор. Там Риверс через некоторое время был избран лордом-командующим.
Мейкар Таргариен
221 — 233
лорд Ормунд Баратеон
Джейхейрис II Таргариен
259 — 260
Эдгар Слоун
? — 262
лорд Тайвин Ланнистер
Эйрис II Таргариен
262 — 281
Правил почти двадцать лет; рассорился с королём и сложил с себя полномочия десницы.
лорд Оуэн Мерривезер
281 — 283
Подхалим, умевший только смеяться королевским шуткам; не оценил угрозу со стороны восстания Роберта Баратеона. Был снят с должности и отправлен в изгнание.
лорд Джон Коннингтон
283
Проиграл Колокольную битву, за что также был отправлен в изгнание.
лорд Кварлтон Челстед
283
Известен как десница кинжала и палицы. Отказался предать Королевскую Гавань дикому огню, за что сам был сожжён заживо.
лорд Россарт
283
Пиромант, глава Гильдии алхимиков. Был убит Джейме Ланнистером.
лорд Джон Аррен
Роберт Баратеон
283 — 298
Один из организаторов восстания Роберта Баратеона. Роберт Баратеон и Эддард Старк воспитывались в детстве в его семье. Был отравлен.
лорд Эддард Старк
298
Верховный лорд Севера, старый друг Роберта Баратеона. Был казнён по приказу Джоффри Баратеона.
лорд Тайвин Ланнистер
Джоффри Баратеон
298 — 299
Был заново приглашён на должность десницы после казни Эддарда Старка.
Тирион Ланнистер
299
Заменял Тайвина Ланнистера в столице, пока тот воевал на войне Пяти Королей.
Лорд Тайвин Ланнистер
299 — 300
После битвы на Черноводной Тайвин вернул себе должность десницы, а Тириона назначил заведовать финансами вместо Петира Бейлиша. Правил несколько дней после смерти Джоффри Баратеона, пока сам не был убит в своих покоях.
Томмен Баратеон
сир Харис Свифт
300
Был назначен на эту должность Серсеей Ланнистер, скорее как заложник, чем правитель. Приходился тестем Кивану Ланнистеру и своим пребыванием рядом с королевой гарантировал лояльность последнего.
лорд Ортон Мерривезер
300
Серсея Ланнистер, разочаровавшись в Харисе Свифте, понизила его в должности до лорда-казначея, а десницей назначила лорда Ортона.
лорд Мейс Тирелл
300
Был назначен на эту должность Киваном Ланнистером из необходимости сохранить пошатнувшийся союз Ланнистеров с Тиреллами.
Игра престолов: Десница короля (обзор игры) | Игры
Быть десницей короля — великая честь. Рыцари Семи королевств прибыли на грандиозный турнир в Королевской Гавани, чтобы побороться за это звание. Чтобы стать избранником короля, необходимо добиться поддержки прославленных семейств, — и удачно, что рядом оказался Варис, готовый нашёптывать лордам нужные слова.
Тип игры: карточная Автор: Бруно Катала Художник: Михайло Димитриевски Издатель в России: Hobby World Количество игроков: 2–4 Возраст игроков: от 14 лет Длительность партии: 15–30 минут Похоже на: Völuspá (2012) «7 драконов» (2011)
Королевская Гавань представлена полем из 36 карт: 35 карт персонажей (дворян из разных домов) и одна карта Вариса. Чуть в стороне расположена колода и шесть открытых карт потенциальных союзников, готовых услужить игрокам. Игроки ходят по очереди, называя один из семи домов, после чего перемещают карту Вариса в одном из четырёх направлений до дальней карты с дворянином из названного дома. По пути Варис нашёптывает нужные слова представителям дома и добивается их поддержки. Игрок забирает из Гавани и выкладывает перед собой все полученные таким образом карты. При грамотном расчёте можно не только переманить на свою сторону больше нужных персонажей, но и оставить карту Вариса в невыгодной для следующего игрока позиции. Став лидером по картам дома или одним из лидеров при равенстве, активный игрок в конце хода получает жетон знамени соответствующего цвета (или забирает его у предыдущего лидера) и тем самым укрепляет свои позиции.
В каждом доме разное число персонажей — оно отмечено цифрой в углу карты. Эта цифра, по сути, показывает, насколько сложно получить поддержку тех или иных домов, а также ценность отдельных карт дворян. Так, получить благоволение дома Талли (всего два персонажа), с одной стороны, легче, а с другой — это нужно сделать раньше соперников. Привлекая на свою сторону последнего в Гавани представителя дома, игрок получает помощь одного из шести доступных союзников. Например, бастард Джон Сноу добавляется к одному из наборов игрока и считается за две карты соответствующего дома.
Танец мастера над шептунами продолжается до тех пор, пока ни в одном из направлений не останется карт дворян. Объявляется победитель — игрок, у которого больше всего знамён домов. При равенстве побеждает игрок, заручившийся поддержкой наиболее знатного дома (что определяется всё той же цифрой в углу карты).
Механика «Десницы короля» довольно абстрактна, но при этом отлично передаёт дух «Песни льда и пламени»
Как и в многих играх Бруно Катала, механика «Десницы короля» довольно абстрактна. Но при этом она отлично передаёт дух «Песни льда и пламени». Азарт, возникающий по ходу стремительной партии, и возможность повлиять на чужой ход позволяют игрокам прочувствовать амбициозность и коварство жителей Семи королевств, готовых на многое ради могущества и власти. Карты союзников играют не только декоративную роль, отсылая к персонажам романов, — они существенно влияют на игровую ситуацию, разбавляя геймплей неожиданными поворотами и рокировками.
Компонентов у игры немного: две небольшие колоды, жетоны знамён и книга правил. Качество не вызывает никаких нареканий, а компактность позволяет взять игру с собой даже без коробки. К недостаткам можно отнести не слишком удачный дизайн карт домов — разделение по цветам и узорам не слишком удобно для восприятия. Зато иллюстрации, выполненные известным художником Михайло Димитриевски, очень выразительны.
Итог: абстрактная игра, чья механика удачно сочетается с сеттингом «Игры престолов». Партии здесь короткие и азартные — можно сыграть, если хочется сделать передышку от больших игр.
удачно
увлекательный геймплей
короткие партии
стильные иллюстрации
неудачно
абстрактная механика
недостаточно интуитивный дизайн карт
слабое взаимодействие игроков
Турнир десницы | Энциклопедия Песни Льда и Пламени
Турнир десницы — турнир, организованный королём Робертом I в 298 году от З.Э. в Королевской Гавани в честь назначения Эддарда Старка десницей короля.
Организация турнира
Были установлены следующие призы. Победителю турнира назначалась награда в сорок тысяч золотых драконов, двадцать тысяч – занявшему второе место. Победителю общей схватки — также двадцать тысяч и десять тысяч победителю соревнований стрелков из лука. Таким образом, только на призы было потрачено 90 тысяч золотых драконов[1]. Мартин указывал на эти призы как на пример непомерных трат, которые делал Роберт Баратеон[2]. Если призы действительно были выплачены звонкой монетой, каждый из победителей стал обладателем нескольких сотен килограммов золота, и на эти деньги можно было бы нанять целые армии (Деньги и цены). Известно, что Энгай после турнира прокутил почти все свои деньги в борделе Катаи, где его «потчевали жареными лебедями и купали в борском вине»; Сандор Клиган, покидая столицу во время битвы при Черноводной, забрал с собой кошель золота, но эти деньги у него отняло Братство без Знамен[3].
Наплыв гостей и участников турнира в город вызвал ухудшение обстановки в столице. В городскую стражу пришлось нанимать дополнительных людей, также десница выделил в помощь Яносу Слинту часть своей личной стражи[4].
Следует отметить, что сам лорд Старк относился к идее проведения турнира отрицательно.
Мало ему расходов и хлопот, все они просто старались посыпать солью рану Неда, называя турнир его именем, словно бы он был причиной его. А Роберт явно считал, что он должен ощущать себя польщённым.Игра престолов, Эддард VI
Участники
В турнире приняли участие все рыцари Королевской гвардии во главе с Лордом-командующим, брат короля Ренли Баратеон и многие другие рыцари королевства, такие как Берик Дондаррион, Григор Клиган.
Щиты, выставленные у шатров, говорили о своих владельцах: серебряный орёл Сигарда, соловьи Брайса Карона, гроздья винограда Редвинов, щетинистый вепрь, красный бык, горящее дерево, белый баран, тройная спираль, пурпурный единорог, пляшущая дева, чёрная гадюка, двойные башни, филин и, наконец, чисто-белые щиты Королевской гвардии, отражавшие лучи рассвета.Игра престолов, Эддард VII
Первый день турнира
В первый день турнира состоялись индивидуальные поединки.
По результатам первого дня борьбу за главный трофей продолжили четверо: Джейме Ланнистер, Григор Клиган, Лорас Тирелл, Сандор Клиган. Финальные схватки было решено перенести на следующий день из-за наступивших сумерек.
Во время второй схватки Григор Клиган намеренно убил молодого рыцаря Хью из Долины, бывшего оруженосца Джона Аррена, оборвав тем самым ниточку в расследовании смерти бывшего десницы[6].
Вечером состоялся пир, на котором король высказал желание участвовать в общей схватке, вопреки уговорам королевы.
Второй день турнира
Утром следующего дня Эддард Старк и Барристан Селми отговорили Роберта от участия в турнире, сыграв на его тщеславии, сказав, что никто не посмеет ударить короля.
Во второй день турнира определился победитель. Сандор Клиган выбил из седла Джейме Ланнистера. Конь Григора Клигана сбросил своего всадника, почуяв кобылу Тирелла. Тот в бешенстве убил коня и набросился на юного рыцаря. Только вмешательство Сандора спасло юношу. Финальной схватки не состоялось: Лорас Тирелл, не в силах продолжать бой, вручил победу Сандору Клигану.
Победителем общей схватки стал Торос из Мира. В этом ему помогло не только его воинское искусство, но и пылающий меч — лошади соперников просто боялись его.
Состязание лучников выиграл Энгай из Дорнийских Марок, победив на последней дистанции Бейлона Сванна и Джалабхара Ксо[5].
Покушение на короля
По словам Вариса, в общей схватке короля должны были убить по приказу Серсеи. Невольное вмешательство Эддарда Старка и Барристана Селми сорвало планы заговорщиков[5].
Цитаты
…сверкающие панцири, огромные кони, убранные в золото и серебро, крики толпы, знамёна, трепещущие на ветру, и сами рыцари — мужественные и недоступные.Игра престолов, Санса II
Турнир десницы в сериале HBO
В сериале показаны только два поединка: Григор Клиган против Хью из Долины в первый день турнира[7] и Григор Клиган против Лораса Тирелла во второй[8]. Общая схватка и состязания лучников в сериале остались за кадром, причём турнир лучников вообще не упомянут.
Источники
правила игры, обзор настолки или как играть
Настольная игра
Кол-во игроков От 2 до 4
Время партии От 15 до 30 минут
Сложность игры
Средняя
Карточная игра Игра Престолов: Десница Короля – увлекательная игра для всех любителей популярного сериала “Игра Престолов” и не только. Великие дома едут в Королевскую Гавань, чтобы сразиться в рыцарском турнире.
Цель карточкой игры Игра Престолов
В карточной игре Игра Престолов игроки по очереди перекладывают карточку Вариса между карточки персонажей. При помощи этой карточки собирают персонажей, чтобы потом получить жетоны Великих домов. Побеждает тот, кто соберет больше всех знамен.
Подготовка к карточной игре Игра Престолов
Перемешиваем 36 карточек персонажей и Вариса. Выкладываем на середину стола все карточки. Должна получиться сетка 6х6. Перед участниками должна остаться свободная зона для выкладывания собственных карточек.
Складываем знамена Великих домов.
Тщательно перемешиваем карточки союзников и раскрываем шесть верхних карточек и выкладываем рядом с колодой.
Жребьим выбирается первый игрок.
Процесс карточной игры Игра Престолов
Все игроки ходят по часовой стрелке и перемешают карточку Вариса.
Чтобы его переместить необходимо назвать направление и дом. Это будет означать в каком направлении будет двигаться Варис и какие дома игрок хочет взять.
Двигается карточка Вариса может только в 4х направлениях: влево, вправо, вниз, вперед. По диагонали запрещается.
Передвижение завершается на другой карточке “сетки” и данная карта должна принадлежать дому, который назвал игрок.
Назвав дом и направление, игрок передвигает Вариса к карточке названного дома, пропуская, в том числе и пустые, карточки.
Участник берет карточку персонажа, на которой завершил передвижение и остальные карточки персонажей из этого же дома в этом ряду, который Варис перешагнул.
Все карточки участник кладет перед собой и считает сколько персонажей в его доме. Если он лидирует, то берет жетон знамени.
Add-hobby.ru — портал настольных игр, в котором постарались собрать самые популярные настолки, а также новинки игровой индустрии. На странице «Карточная игра Игра Престолов: Десница Короля» представлен обзор игры, фотографии и правила. Если вас заинтересовала «Карточная игра Игра Престолов: Десница Короля», то рекомендуем ознакомиться с играми в других категориях со схожими характеристиками.
Навигация по записям
90000 Psalm 110: 5 The Lord is at Your right hand; He will crush kings in the day of His wrath. 90001 90002 90003 Study Bible 90004 90005 God’s Faithful Messiah 90006 … 4The LORD has sworn and will not change His mind: «You are a priest forever in the order of Melchizedek.» 5The Lord is at Your right hand; He will crush kings in the day of His wrath. 6He will judge the nations, heaping up the dead; He will crush the leaders far and wide. … 90002 Cross References 90005 Romans 2: 5 90006 But because of your hard and unrepentant heart, you are storing up wrath against yourself for the day of wrath, when God’s righteous judgment will be revealed.Revelation 6:17 90006 For the great day of Their wrath has come, and who is able to withstand it? «Revelation 11:18 90006 The nations were enraged, and Your wrath has come. The time has come to judge the dead, and to reward Your servants, the prophets and saints, and those who fear Your name, both small and great, and to destroy those who destroy the earth. «Psalm 2: 5 90006 Then He rebukes them in His anger, and terrifies them in His fury: Psalm 2: 9 90006 You will break them an iron scepter; You will shatter them like pottery.»Psalm 2:12 90006 Kiss the Son, lest He be angry and you perish in your rebellion, when His wrath ignites in an instant. Blessed are all who take refuge in Him.Psalm 16: 8 90006 I have set the LORD always before me. Because He is at my right hand, I will not be shaken.Psalm 68:14 90006 When the Almighty scattered the kings in the land it was like the snow falling on Zalmon.Psalm 76:12 90006 He breaks the spirits of princes ; He is feared by the kings of the earth.Psalm 109: 31 90006 For He stands at the right hand of the needy one, to save him from the condemners of his soul.Ezekiel 21:10 90006 it is sharpened for the slaughter, polished to flash like lightning! Should we rejoice in the scepter of My son? The sword despises every tree. 90002 Treasury of Scripture 90005 90002 The Lord at your right hand shall strike through kings in the day of his wrath. 90005 90002 at thy 90005 90002 90003 Psalm 109: 1 90004 To the chief Musician, A Psalm of David. Hold not thy peace, O God of my praise; 90005 90002 90003 Psalm 16: 8 90004 I have set the LORD always before me: because 90033 he is 90034 at my right hand, I shall not be moved.90005 90002 90003 Mark 16:19 90004 So then after the Lord had spoken unto them, he was received up into heaven, and sat on the right hand of God. 90005 90002 strike 90005 90002 90003 Psalm 2: 2-6,9-12 90004 The kings of the earth set themselves, and the rulers take counsel together, against the LORD, and against his anointed, 90033 saying 90034, … 90005 90002 90003 Psalm 45: 4,5 90004 And in thy majesty ride prosperously because of truth and meekness 90033 and 90034 righteousness; and thy right hand shall teach thee terrible things … 90005 90002 90003 Psalm 68: 14,30 90004 When the Almighty scattered kings in it, it was 90033 white 90034 as snow in Salmon … 90005 90002 in the day 90005 90002 90003 Psalm 21: 8 , 9 90004 Thine hand shall find out all thine enemies: thy right hand shall find out those that hate thee … 90005 90002 90003 Ezekiel 38: 18,19 90004 And it shall come to pass at the same time when Gog shall come against the land of Israel, saith the Lord GOD, 90033 that 90034 my fury shall come up in my face … 90005 90002 90003 Romans 2: 5 90004 But after thy hardness and impenitent heart treasurest up unto thyself wrath against the day of wrath and revelation of the righteous judgment of God; 90005.90000 Psalm 26:10 in whose hands are wicked schemes, whose right hands are full of bribes. 90001 New International Version 90002 in whose hands are wicked schemes, whose right hands are full of bribes.New Living Translation 90002 Their hands are dirty with evil schemes, and they constantly take bribes.English Standard Version 90002 in whose hands are evil devices, and whose right hands are full of bribes.Berean Study Bible 90002 in whose hands are wicked schemes, whose right hands are full of bribes.New American Standard Bible 90002 In whose hands is a wicked scheme, And whose right hand is full of bribes.New King James Version 90002 In whose hands 90008 is 90009 a sinister scheme, And whose right hand is full of bribes.King James Bible 90002 In whose hands 90008 is 90009 mischief, and their right hand is full of bribes.Christian Standard Bible 90002 in whose hands are evil schemes and whose right hands are filled with bribes.Contemporary English Version 90002 or full of meanness or who bribe others.Good News Translation 90002 those who do evil all the time and are always ready to take bribes. Holman Christian Standard Bible 90002 in whose hands are evil schemes and whose right hands are filled with bribes. International Standard Version 90002 Their hands are filled with wicked schemes, and their right hands with bribes.NET Bible 90002 who are always ready to do wrong or offer a bribe. New Heart English Bible 90002 in whose hands is wickedness, their right hand is full of bribes.Aramaic Bible in Plain English 90002 In whose hands is deceit and their right hand is full of bribes.GOD’S WORD® Translation 90002 Evil schemes are in their hands. Their right hands are full of bribes.JPS Tanakh 1917 90002 In whose hands is craftiness, And their right hand is full of bribes.New American Standard 1977 90002 In whose hands is a wicked scheme, And whose right hand is full of bribes.King James 2000 Bible 90002 In whose hands is mischief, and their right hand is full of bribes.American King James Version 90002 In whose hands is mischief, and their right hand is full of bribes.American Standard Version 90002 In whose hands is wickedness, And their right hand is full of bribes.Brenton Septuagint Translation 90002 in whose hands 90008 are 90009 iniquities, 90008 and 90009 their right hand is filled with bribes.Douay-Rheims Bible 90002 In whose hands are iniquities: their right hand is filled with gifts. Darby Bible Translation 90002 In whose hands are evil devices, and their right hand is full of bribes.English Revised Version 90002 In whose hands is mischief, and their right hand is full of bribes.Webster’s Bible Translation 90002 In whose hands is mischief, and their right hand is full of bribes.World English Bible 90002 in whose hands is wickedness, their right hand is full of bribes.Young’s Literal Translation 90002 In whose hand is a wicked device, And their right hand is full of bribes. .90000 90001 1 Peter 3:22 who has gone into heaven and is at the right hand of God, with angels, authorities, and powers subject to Him. 90002 90003 New International Version 90004 who has gone into heaven and is at God’s right hand — with angels, authorities and powers in submission to him.New Living Translation 90004 Now Christ has gone to heaven. He is seated in the place of honor next to God, and all the angels and authorities and powers accept his authority.English Standard Version 90004 who has gone into heaven and is at the right hand of God, with angels, authorities, and powers having been subjected to him.Berean Study Bible 90004 who has gone into heaven and is at the right hand of God, with angels, authorities, and powers subject to Him.Berean Literal Bible 90004 who is at 90009 the 90010 right hand of God, having gone into heaven, angels and authorities and powers having been subjected to Him.New American Standard Bible 90004 who is at the right hand of God, having gone into heaven, after angels and authorities and powers had been subjected to Him.New King James Version 90004 who has gone into heaven and is at the right hand of God, angels and authorities and powers having been made subject to Him.King James Bible 90004 Who is gone into heaven, and is on the right hand of God; angels and authorities and powers being made subject unto him.Christian Standard Bible 90004 who has gone into heaven and is at the right hand of God with angels, authorities, and powers subject to him.Contemporary English Version 90004 Christ is now in heaven, where he sits at the right side of God. All angels, authorities, and powers are under his control. Good News Translation 90004 who has gone to heaven and is at the right side of God, ruling over all angels and heavenly authorities and powers.Holman Christian Standard Bible 90004 Now that He has gone into heaven, He is at God’s right hand with angels, authorities, and powers subject to Him. International Standard Version 90004 who has gone to heaven and is at the right hand of God, where angels, authorities, and powers have been made subject to him.NET Bible 90004 who went into heaven and is at the right hand of God with angels and authorities and powers subject to him. New Heart English Bible 90004 who is at the right hand of God, having gone into heaven, angels and authorities and powers being made subject to him.Aramaic Bible in Plain English 90004 He who has been escorted into Heaven, and he is upon the right hand of God, and the Angels and the Principalities and the Powers are subjected unto him. GOD’S WORD® Translation 90004 Christ has gone to heaven where he has the highest position that God gives. Angels, rulers, and powers have been placed under his authority.New American Standard 1977 90004 who is at the right hand of God, having gone into heaven, after angels and authorities and powers had been subjected to Him.King James 2000 Bible 90004 Who is gone into heaven, and is on the right hand of God; angels and authorities and powers being made subject unto him.American King James Version 90004 Who is gone into heaven, and is on the right hand of God; angels and authorities and powers being made subject to him.American Standard Version 90004 who is on the right hand of God, having gone into heaven; angels and authorities and powers being made subject unto him.Douay-Rheims Bible 90004 Who is on the right hand of God, swallowing down death, that we might be made heirs of life everlasting: being gone into heaven, the angels and powers and virtues being made subject to him.Darby Bible Translation 90004 who is at [the] right hand of God, gone into heaven, angels and authorities and powers being subjected to him.English Revised Version 90004 who is on the right hand of God, having gone into heaven; angels and authorities and powers being made subject unto him.Webster’s Bible Translation 90004 Who is gone into heaven, and is on the right hand of God; angels, and authorities, and powers being made subject to him.Weymouth New Testament 90004 who is at God’s right hand, having gone into Heaven, angels and authorities and powers having been made subject to Him.World English Bible 90004 who is at the right hand of God, having gone into heaven, angels and authorities and powers being made subject to him.Young’s Literal Translation 90004 who is at the right hand of God, having gone on to heaven — messengers , and authorities, and powers, having been subjected to him. 90034 90035 Study Bible 90036 90037 Suffering for Righteousness 90004 … 21And this water symbolizes the baptism that now saves you also-not the removal of dirt from the body, but the pledge of a clear conscience toward God-through the resurrection of Jesus Christ, 22who has gone into heaven and is at the right hand of God, with angels, authorities, and powers subject to Him.90034 Cross References 90037 Matthew 28:18 90004 Then Jesus came to them and said, «All authority in heaven and on earth has been given to Me.Mark 16:19 90004 After the Lord Jesus had spoken to them, He was taken up into heaven and sat down at the right hand of God.Romans 8:38 90004 For I am convinced that neither death nor life, neither angels nor principalities, neither the present nor the future, nor any powers, Hebrews 1: 6 90004 And again, when God brings His firstborn into the world, He says: «Let all God’s angels worship Him.»Hebrews 4:14 90004 Therefore, since we have such a great high priest who has passed through the heavens, Jesus the Son of God, let us hold firmly to what we profess.Hebrews 6:20 90004 where Jesus our forerunner has entered on our behalf. He has become a high priest forever in the order of Melchizedek. 90034 Treasury of Scripture 90037 90034 Who is gone into heaven, and is on the right hand of God; angels and authorities and powers being made subject to him. 90037 90034 is gone. 90037 90034 90035 Mark 16:19 90036 So then after the Lord had spoken unto them, he was received up into heaven, and sat on the right hand of God.90037 90034 90035 Acts 1:11 90036 Which also said, Ye men of Galilee, why stand ye gazing up into heaven? this same Jesus, which is taken up from you into heaven, shall so come in like manner as ye have seen him go into heaven. 90037 90034 90035 Acts 2: 34-36 90036 For David is not ascended into the heavens: but he saith himself, The LORD said unto my Lord, Sit thou on my right hand, … 90037 90034 is on. 90037 90034 90035 Psalm 110: 1 90036 A Psalm of David. The LORD said unto my Lord, Sit thou at my right hand, until I make thine enemies thy footstool.90037 90034 90035 Matthew 22:44 90036 The LORD said unto my Lord, Sit thou on my right hand, till I make thine enemies thy footstool? 90037 90034 90035 Mark 12:36 90036 For David himself said by the Holy Ghost, The LORD said to my Lord, Sit thou on my right hand, till I make thine enemies thy footstool. 90037 90034 angels. 90037 90034 90035 Romans 8:38 90036 For I am persuaded, that neither death, nor life, nor angels, nor principalities, nor powers, nor things present, nor things to come, 90037 90034 90035 1 Corinthians 15:24 90036 Then 90009 cometh 90010 the end, when he shall have delivered up the kingdom to God, even the Father; when he shall have put down all rule and all authority and power.90037 90034 90035 Ephesians 1:21 90036 Far above all principality, and power, and might, and dominion, and every name that is named, not only in this world, but also in that which is to come: 90037 90034 Lexicon 90037 who 90004 ὅς (hos) 90004 Personal / Relative Pronoun — Nominative Masculine Singular 90004 Strong’s Greek 3739: Who, which, what, that. 90034 has gone 90004 πορευθεὶς (poreutheis) 90004 Verb — Aorist Participle Passive — Nominative Masculine Singular 90004 Strong’s Greek 4198: To travel, journey, go, die.90037 90034 into 90004 εἰς (eis) 90004 Preposition 90004 Strong’s Greek 1519: A primary preposition; to or into, of place, time, or purpose; also in adverbial phrases. 90037 90034 heaven 90004 οὐρανόν (ouranon) 90004 Noun — Accusative Masculine Singular 90004 Strong’s Greek 3772: Perhaps from the same as oros; the sky; by extension, heaven; by implication, happiness, power, eternity; specially, the Gospel. 90037 90034 [and] is 90004 ἐστιν (estin) 90004 Verb — Present Indicative Active — 3rd Person Singular 90004 Strong’s Greek 1510: I am, exist.The first person singular present indicative; a prolonged form of a primary and defective verb; I exist. 90037 90034 at 90004 ἐν (en) 90004 Preposition 90004 Strong’s Greek 1722: In, on, among. A primary preposition denoting position, and instrumentality, i.e. A relation of rest; ‘In,’ at, on, by, etc. 90037 90034 [the] right hand 90004 δεξιᾷ (dexia) 90004 Adjective — Dative Feminine Singular 90004 Strong’s Greek 1188: On the right hand, right hand, right. From dechomai; the right side or hand.90037 90034 of God, 90004 Θεοῦ (Theou) 90004 Noun — Genitive Masculine Singular 90004 Strong’s Greek 2316: A deity, especially the supreme Divinity; figuratively, a magistrate; by Hebraism, very. 90037 90034 [with] angels, 90004 ἀγγέλων (angelōn) 90004 Noun — Genitive Masculine Plural 90004 Strong’s Greek 32: From aggello; a messenger; especially an ‘angel’; by implication, a pastor. 90037 90034 authorities, 90004 ἐξουσιῶν (exousiōn) 90004 Noun — Genitive Feminine Plural 90004 Strong’s Greek 1849: From exesti; privilege, i.e. force, capacity, competency, freedom, or mastery, delegated influence. 90037 90034 and 90004 καὶ (kai) 90004 Conjunction 90004 Strong’s Greek дві тисячі п’ятсот тридцять два: And, even, also, namely. 90037 90034 powers 90004 δυνάμεων (dynameōn) 90004 Noun — Genitive Feminine Plural 90004 Strong’s Greek 1411: From dunamai; force; specially, miraculous power. 90037 90034 subject 90004 ὑποταγέντων (hypotagentōn) 90004 Verb — Aorist Participle Passive — Genitive Masculine Plural 90004 Strong’s Greek 5293: From hupo and tasso; to subordinate; reflexively, to obey.90037 90034 to Him. 90004 αὐτῷ (autō) 90004 Personal / Possessive Pronoun — Dative Masculine 3rd Person Singular 90004 Strong’s Greek 846: He, she, it, they, them, same. From the particle au; the reflexive pronoun self, used of the third person, and of the other persons. 90004 90037 (22) Who is gone into heaven, and is on the right hand of God .— This verse (which partakes of the character of a doxology) serves two purposes. First, it carries on the history of Jesus Christ. How carefully, in spite of what seem at first irrelevant digressions, St.Peter holds his threads. Christ’s passion and death, activity among the dead, resurrection from among them, ascension into heaven, perpetual session in glory, follow one another in due order. The second purpose of the clause runs parallel to the first. St. Peter is teaching the entire conformity of the believer to the Lord. If the believer will but retain his good conscience, he may hope for a precisely similar experience. The Latin and several other good versions, together with several Latin Fathers, add a curious sentence after the words «on the right hand of God,» which runs: swallowing up death, that we might be made heirs of eternal life; but there is no sufficient authority for the sentence.The first notion of being «on the right hand of God,» taken, probably, from Psalm 110: 1, seems to be that of occupying the highest post of honour possible, next after that of God — ie, the Father— Himself It is not necessary here to consider what else may be implied in the phrase as to the conditions of our Lord’s human existence; but when we compare St. Paul’s statement, in Ephesians 4:10, about His now «filling all things,» we feel that these pictorial words, such as «heaven» and «right hand of God,» are intended to convey the notion that His humanity is now entirely without conditions, though still retaining all that is truly essential to humanity.It may be observed that, assuming (as even most sceptical critics do) the genuineness of this Epistle, we have here at first hand the deliberate evidence of one who had been perfectly familiar with Jesus Christ as man with man. By what stretch of imagination can we suppose that such a person could ever have invented, or have accepted from others this mode of speaking about his former Teacher, had he not been conscious of the resurrection and ascension of Jesus as simply historical facts, of the same order as the fact of His death? 90034 Angels and authorities and powers being made subject unto him.—There can be no doubt that this whole verse is coloured by recollection of the circular letter which St. Paul had sent to the Churches of Asia, which we call the Epistle to the Ephesians. Perhaps the heresy which St. Paul lamented in that Epistle may still have lingered in existence, in cabalistic Jewish circles, among those same Churches when St. Peter thus wrote to them. He may, for the moment, be glancing away from his faint-hearted Hebrew brethren, who, in fear of persecution, were slinking back into Judaism, and turning rather to those Gnosticising Jews who began to abound in Asia, who made «genealogies» of aeons, and gave Christ a place among them.In favour of such an opinion one might appeal to the vivid picture of licentiousness in the next chapter, and the development of the same, manifestly under Gnostic influence, in the Second Epistle and in the Apocalypse. From the expression «being made subject,» or, literally, having been subdued (or, subjected) «we may infer that St. Peter meant evil spirits, this being a crowning triumph of Christ, and not only a mark of His exaltation. We need not think that St. Peter, any more than St. Paul, is distinctly teaching that there are such grades of spiritual beings; he is probably only borrowing the titles from the heretics glanced at, and saying that, whatever unseen powers there are , whatever they may be called, they are now cubdued to Christ.90037 Verse 22. — Who is gone into heaven. The word here rendered «gone» is that used in ver. 19, «he went and preached (πορευθείς)» (comp. Ephesians 4: 9, «Now that he ascended, what is it but that he also descended first into the lower parts of the earth?»). And is on the right hand of God (comp. Psalm 110: 1; Romans 8:34; Colossians 3: 1; Ephesians 1:20; Hebrews 1: 3). It is better to suffer for well-doing than for evil-doing, for he who is the signal Example, who suffered, the Just for the unjust, is now exalted to the right hand of the Majesty on high; and «is able to save them to the uttermost that come to God by him, seeing he ever liveth to make intercession for them.»Angels and authorities and powers being made subject unto him. God» hath set him at his own right hand in the heavenly places, far above all principality, and power, and might, and dominion, and every name that is named, not only in this world, but also in that which is to come. «All the angels of God, in the various grades of the heavenly hierarchy, are made subject to Christ. The words seem to include, especially when read in comparison with Colossians 2: 15, the evil angels also; they are made subject against their will to Christ; they asked him once if he was come to torment them before the time.He can restrain their malice and save his people from their power. 90034 Jump to Previous 90037 Angels Authorities God’s Hand Heaven Messengers Powers Right Rule Subject Subjected Submission 90034 Jump to Next 90037 Angels Authorities God’s Hand Heaven Messengers Powers Right Rule Subject Subjected Submission 90034 Links 90037 1 Peter 3:22 NIV 90004 1 Peter 3:22 NLT 90004 1 Peter 3:22 ESV 90004 1 Peter 3:22 NASB 90004 1 Peter 3:22 KJV1 Peter 3:22 Bible Apps 90004 1 Peter 3:22 Biblia Paralela 90004 1 Peter 3:22 Chinese Bible 90004 1 Peter 3:22 French Bible 90004 1 Peter 3:22 German BibleAlphabetical: after and angels at authorities been God God’s gone had hand has having heaven him in into is of powers right subjected submission the to who withNT Letters: 1 Peter 3:22 Who is at the right hand (1 Pet.1P iP i Pet) Christian Bible Study Resources, Dictionary, Concordance and Search Tools 90182 90183.90000 What is the significance of the right hand of God? 90001
Subscribe to the CompellingTruth.org Newsletter: 90002
90003 In ancient times, a person with high or highest rank stood to the king’s right side. Even today, a person may be called someone’s «right hand man» or «wingman» when he or she serves as the closest person to another leader. An example of this can be found in Genesis 48: 13-14 where Jacob blessed the child who would receive a greater blessing with his right hand. The right hand of God likewise relates to this concept of someone being right next to God, acknowledging both authority and closeness to Him.90004 While God the Father does not consist of a physical body like humans do, the right hand of God is often used figuratively in Scripture. In the Old Testament, the phrase is used to refer to the coming Messiah. For example, Psalm 110: 1 predicts, «The LORD says to my Lord: ‘Sit at my right hand, until I make your enemies your footstool'» (also quoted in Matthew 22:44). Psalm 118: 16 adds, «the right hand of the LORD exalts, the right hand of the LORD does valiantly!» 90005 90004 In the New Testament, we find additional expressions of this phrase in reference to Jesus Christ.Ephesians 1: 20-21 notes, «… that he worked in Christ when he raised him from the dead and seated him at his right hand in the heavenly places, far above all rule and authority and power and dominion, and above every name that is named, not only in this age but also in the one to come. » Romans 8:34 teaches, «Who is to condemn? Christ Jesus is the one who died-more than that, who was raised-who is at the right hand of God, who indeed is interceding for us.» 90005 90004 In fact, many times the New Testament writers use «the right hand of God» to express where Jesus is now.Mark 16:19 shares, «So then the Lord Jesus, after he had spoken to them, was taken up into heaven and sat down at the right hand of God.» Acts 2:33 shares a portion of Peter’s sermon on Pentecost that includes, «Being therefore exalted at the right hand of God, and having received from the Father the promise of the Holy Spirit, he has poured out this that you yourselves are seeing and hearing. » The first martyr Stephen was said to have looked into the sky and saw Jesus standing at the right hand of God (Acts 7:55).Colossians 3: 1 also notes that Jesus is seated at the right hand of God. 90005 90004 Hebrews 10: 12-13 describes this right hand of God as a place of honor and exaltation for Jesus, sharing, «But when Christ had offered for all time a single sacrifice for sins, he sat down at the right hand of God , waiting from that time until his enemies should be made a footstool for his feet. » This location gives Him reign over all powers: «Jesus Christ, who has gone into heaven and is at the right hand of God, with angels, authorities, and powers having been subjected to him» (1 Peter 3: 21-22).90005 90004 The right hand of God, therefore, is a reference to both a place of proximity to God the Father and a position of power above all other powers. Jesus the Messiah exists at this right hand of God today, perfectly reigning with God the Father and God the Spirit in community and power. 90005
90014 90015 Related Truth: 90016 90004 The attributes of God, what are they? 90005 90004 How does the Bible use anthropomorphism to talk about God? 90005 90004 Does God have a physical body? 90005 90004 Is Jesus Christ God? 90005 90004 Why is the ascension of Jesus Christ important? 90005
90014
Return to: 90002 90015 Truth about God 90016
.